«В гостях у казки «Три ведмеді» (ІІ МОЛОДША ГР) Програмовий зміст : ознайомити дітей із цифрою «3», закріпити поняття «більший», « менший», «найменший», «багато», «один», вчити порівнювати предмети за величиною, довжиною, закріпити знання дітей про геометричні фігури ( коло , трикутник, квадрат);збагачувати знання малят про предмети вжитку, зокрема меблі, посуд, одяг, вміти класифікувати ці предмети, підбирати узагальнююче слово, формувати гнучкість мислення, творчу уяву; виховувати інтерес до математики. Матеріали: ґудзики круглої, трикутної, квадратної форми, геометричні фігури, лічильні палички, три ведмеді різної величини, іграшкові меблі( стіл, 3 стільця різної величини, 3 ліжечка), 3 кружки, 3 ложечки, 3 серветки, 1 ложка залізна, 1 ложка дерев’яна, плакати з меблями, одягом, посудом, чарівна парасолька, набір одягу, шафа, скриня, чарівна галявина з картками ведмедиків та цифрами від 1 до 3, рукавички, кружечки з кольорового картону. Хід заняття Малята, розкажу я вам цікаву новинку, Завітали до нас гості на годинку, Треба дружно привітатись: «Добрий день!» Дружно й весело сказати: «Добрий день!» Вліво – вправо повернутись, Туди – сюди посміхнутись І сказати : «Добрий день!» - Ви так гарно привітались. А це означає, що у вас сьогодні хороший настрій. А попереду у нас ще дуже багато цікавого. - Діти, ви любите казки? - І я їх також люблю. А давайте покличемо казку до нас у гості. Дивіться, у мене є чарівна парасолька, вона нам зараз стане у пригоді. Повторюйте за мною чарівні слова: « Парасолько, покрутись, В гості казочка з’явись». (Лунає музика з передачі «В гостях у казки») - Чуєте, музика лунає, це до нас у гості казка поспішає. Дивіться, дітки, тут щось є. Та це ж книжечка. Але раніше її тут не було. Давайте подивимось, що ж це за книжечка? Так, це казка «Три ведмеді» Напевно, саме ця казка до нас має прийти у гості. А давайте згадаємо, які ж герої є у цій казці? Давайте їх покличемо за допомогою нашої чарівної парасольки. Повторюйте за мною чарівні слова: « Парасолько, покрутись, Три ведмеді з’явись». (Лунає музика, з’являються 2 іграшкові ведмеді: Михайло Іванович, Анастасія Петрівна) - А ось і наші ведмеді. Давайте їх порахуємо. Тут щось не так. Дітки, скільки повинно бути ведмедиків? (3) - Давайте подивимось кого ж не вистачає? (Михасика) - Де ж він може бути? - Здається, я здогадуюсь, Михасик ще дуже маленький, а що маленькі діти люблять найбільше робити? (гратися іграшками) - Михасик живе у лісі, а там іграшок нема , а у нас в садочку іграшок багато давайте пошукаємо може він десь грається іграшками. Так ось же він, ми його знайшли. - Скільки у нас дорослих ведмедів?(2) А маленьких?(1) - Скільки ведмедів до нас прийшло спочатку ?(2) А потім?(1) Михасик не вміє рахувати давайте йому допоможемо. Ось у мене є чарівна галявина давайте на ній порахуємо ведмедиків . (Викладаємо 2 ведмедики і позначаємо цифрою 2. Потім викладаємо одного ведмедика і позначаємо цифрою 1 Далі викладаємо три ведмедики і позначаємо цифрою 3.) - То скільки у нас всього ведмедів давайте ще раз порахуємо.(3) - Давайте пригостимо наших гостей чаєм. Посадимо їх за стіл. Скільки стільців нам потрібно?(3) - Михайла Потапича посадимо на який стілець? (великий) Анастасію Петрівну?(менший) А Михасика?(на найменший) - Покладемо їм серветки. Для чого потрібні серветки? Скільки потрібно серветок?(3) - Тепер нам потрібно налити ведмедикам чаю. У що будемо наливати чай? (кружечки) - Скільки кружечок нам потрібно?(3) Де у нас є кружечки?(на кухні) - Піди, …….., принеси нам кружечки. (Дитина повертається і говорить, що кружечки зникли) - Що сталося? Зникли кружечки наші. А де ж вони поділися, хто знає?Давайте подивимось можливо у нас ще щось зникло. (дивимось у шафу) - І у шафу порожньо. Діти, куди ж усе зникло? Ви знаєте, дітки, мені здається, що це все витівки якогось злого чарівника. Адже до нас у гості завітала казка, а у казці, як відомо, усілякі чудеса трапляються. Дивіться, у шафі є записка. Давайте її прочитаємо: «Щоб усі ваші речі повернулися до вас ви повинні виконати мої завдання». Завдання № 1 Дидактична гра «Що це?» Картинки з посудом. Сказати назву. Як можна назвати усі ці речі одним словом? (посуд) - Давайте спробуємо покликати наш посуд за допомогою чарівної парасольки: Парасолько. Покрутись, Посуд, наш повернись! (з’являється посуд на підносі ) - Ось і повернувся наш посуд. Давайте візьмемо кружечки. Яку кружечку поставимо ( аналогічно, як із стільцями, потім таким самим чином роздаємо ложечки) - Поки наші ведмедики п’ють чай, давайте ми з вами виконаємо ще одне завдання чарівника. Завдання № 2 Дидактична гра «Склади ціле» На столі лежать кружечки, вирізані із різнокольорового картону і з різними візерунками на них, розрізані навпіл. Дітям роздається одна половинка , вони повинні підібрати другу половинку. Завдання № 3. Дидактична гра «Порівняй ложки» Дітям пропонується порівняти дерев’яну і металеву ложки. Металева: блискуча, важка, міцна, маленька. Дерев’яна: розмальована, не міцна, велика, не блищить, легенька. - Наші гості уже випили чай. Що треба зробити?(помити посуд) Пальчикова гімнастика « Помічники» Раз, два, три, чотири, (Б ють кулачок об кулачок) Сьогодні посуд ми помили: Чайник, чашку, вилку, ложку(загинають пальці на правій руці І велику поварьошку Весь посуд ми помили,(загинають пальці на лівій руці) Тільки чашечку розбили, Глечик теж розвалився, Ніс у чайника відбився, Ложку ледь не поламали- Мамі так допомагали.(розводять руки в сторони.) - Наші ведмедики, дітки, до нас довго добирались. Вони дуже стомилися і хочуть відпочити. Давайте їм запропонуємо прилягти на ліжечка та відпочити. Де у нас ліжечка?(у спальні) - Скільки ведмедів?(3) То скільки потрібно ліжок?(3) (Ведмедів діти кладуть на ліжечка різні по величині аналогічно, як садили на стільці) - Діти, а як одним словом можна назвати усі ці предмети : стіл,стілець, ліжко, шафа?(меблі) - Поки наші ведмедики відпочивають давайте виконаємо ще одне завдання. - Завдання № 4 Дидактична гра «Назви одним словом» Картинки з одягом. Сказати назву. Як можна назвати усі ці речі одним словом? (одяг) - Діти, якого одягу завжди пара? (шкарпетки, рукавички) Завдання № 5 Дидактична гра « Знайди пару» Картонні рукавички різного кольору і з різними візерунками. Кожна дитина отримує одну рукавичку. - Давайте спробуємо повернути наш одяг за допомогою чарівної парасольки: Парасолько. Покрутись, Ти наш, одяг, повернись! (лунає музика, з’являється скриня з одягом ) - Ось і повернувся наш одяг. Давайте покладемо одяг у шафу. ( Діти розкладають одяг) - Дітки, подивіться, на цьому платтячку немає ґудзичка. Потрібно пришити ґудзик. Ось дивіться, що у мене тут є. (Показую скриньку з ґудзичками) - Скільки у мене ґудзиків?(багато), а у мене в руці?(один). - Давайте спробуємо пришити ґудзики. ( Діти сідають за столики) Завдання № 6 Дидактична гра «Приший ґудзик» Діти отримують силуети кофтинок з вирізаними отворами замість ґудзиків, набір «ґудзиків» круглої, квадратної і трикутної форми. Вони підбирають потрібну їм фігуру і вкладають її у відповідний отвір. Завдання № 7 Викладання з лічильних паличок фігури стільця за зразком. Завдання № 8 Аплікація «Прикрасимо кружечку Михасика» Дітям роздаються кружечки, вони повинні приклеїти горошинки на кружечку. - Яка казка до нас приходила ? - Яку цифру ми з вами сьогодні вивчили? - Як усі ці предмети можна назвати одним словом?( меблі, одяг, посуд) - Наші ведмедики прокинулись, давайте тепер з ними пограємось і покажемо Михасику, які кружечки ми для нього зробили.
Отредактировано beautiful (2013-05-28 10:52:50)