«В гостях у казки «Три ведмеді»
(ІІ МОЛОДША ГР)
Програмовий зміст : ознайомити дітей із цифрою «3», закріпити поняття «більший», « менший», «найменший», «багато», «один», вчити порівнювати предмети за величиною, довжиною, закріпити знання дітей про геометричні фігури ( коло , трикутник, квадрат);збагачувати знання малят про предмети вжитку, зокрема меблі, посуд, одяг, вміти класифікувати ці предмети, підбирати узагальнююче слово, формувати гнучкість мислення, творчу уяву; виховувати інтерес до математики.
Матеріали: ґудзики круглої, трикутної, квадратної форми, геометричні фігури, лічильні палички, три ведмеді різної величини, іграшкові меблі( стіл, 3 стільця різної величини, 3 ліжечка), 3 кружки, 3 ложечки, 3 серветки, 1 ложка залізна, 1 ложка дерев’яна, плакати з меблями, одягом, посудом, чарівна парасолька, набір одягу, шафа, скриня, чарівна галявина з картками ведмедиків та цифрами від 1 до 3, рукавички, кружечки з кольорового картону.
Хід заняття
Малята, розкажу я вам цікаву новинку,
Завітали до нас гості на годинку,
Треба дружно привітатись:
«Добрий день!»
Дружно й весело сказати:
«Добрий день!»
Вліво – вправо повернутись,
Туди – сюди посміхнутись І сказати :
«Добрий день!»
- Ви так гарно привітались. А це означає, що у вас сьогодні хороший настрій. А попереду у нас ще дуже багато цікавого.
- Діти, ви любите казки?
- І я їх також люблю. А давайте покличемо казку до нас у гості. Дивіться, у мене є чарівна парасолька, вона нам зараз стане у пригоді.
Повторюйте за мною чарівні слова:
« Парасолько, покрутись,
В гості казочка з’явись».
(Лунає музика з передачі «В гостях у казки»)
- Чуєте, музика лунає, це до нас у гості казка поспішає. Дивіться, дітки, тут щось є. Та це ж книжечка. Але раніше її тут не було. Давайте подивимось, що ж це за книжечка?
Так, це казка «Три ведмеді» Напевно, саме ця казка до нас має прийти у гості. А давайте згадаємо, які ж герої є у цій казці? Давайте їх покличемо за допомогою нашої чарівної парасольки. Повторюйте за мною чарівні слова:
« Парасолько, покрутись,
Три ведмеді з’явись».
(Лунає музика, з’являються 2 іграшкові ведмеді: Михайло Іванович, Анастасія Петрівна)
- А ось і наші ведмеді. Давайте їх порахуємо. Тут щось не так. Дітки, скільки повинно бути ведмедиків? (3)
- Давайте подивимось кого ж не вистачає? (Михасика)
- Де ж він може бути?
- Здається, я здогадуюсь, Михасик ще дуже маленький, а що маленькі діти люблять найбільше робити? (гратися іграшками)
- Михасик живе у лісі, а там іграшок нема , а у нас в садочку іграшок багато давайте пошукаємо може він десь грається іграшками. Так ось же він, ми його знайшли.
- Скільки у нас дорослих ведмедів?(2) А маленьких?(1)
- Скільки ведмедів до нас прийшло спочатку ?(2) А потім?(1)
Михасик не вміє рахувати давайте йому допоможемо. Ось у мене є чарівна галявина давайте на ній порахуємо ведмедиків .
(Викладаємо 2 ведмедики і позначаємо цифрою 2. Потім викладаємо одного ведмедика і позначаємо цифрою 1 Далі викладаємо три ведмедики і позначаємо цифрою 3.)
- То скільки у нас всього ведмедів давайте ще раз порахуємо.(3)
- Давайте пригостимо наших гостей чаєм. Посадимо їх за стіл. Скільки стільців нам потрібно?(3)
- Михайла Потапича посадимо на який стілець? (великий) Анастасію Петрівну?(менший) А Михасика?(на найменший)
- Покладемо їм серветки. Для чого потрібні серветки? Скільки потрібно серветок?(3)
- Тепер нам потрібно налити ведмедикам чаю. У що будемо наливати чай? (кружечки)
- Скільки кружечок нам потрібно?(3) Де у нас є кружечки?(на кухні)
- Піди, …….., принеси нам кружечки. (Дитина повертається і говорить, що кружечки зникли)
- Що сталося? Зникли кружечки наші. А де ж вони поділися, хто знає?Давайте подивимось можливо у нас ще щось зникло. (дивимось у шафу)
- І у шафу порожньо. Діти, куди ж усе зникло? Ви знаєте, дітки, мені здається, що це все витівки якогось злого чарівника. Адже до нас у гості завітала казка, а у казці, як відомо, усілякі чудеса трапляються. Дивіться, у шафі є записка. Давайте її прочитаємо:
«Щоб усі ваші речі повернулися до вас ви повинні виконати мої завдання».
Завдання № 1
Дидактична гра «Що це?»
Картинки з посудом. Сказати назву. Як можна назвати усі ці речі одним словом? (посуд)
- Давайте спробуємо покликати наш посуд за допомогою чарівної парасольки:
Парасолько. Покрутись,
Посуд, наш повернись!
(з’являється посуд на підносі )
- Ось і повернувся наш посуд. Давайте візьмемо кружечки. Яку кружечку поставимо ( аналогічно, як із стільцями, потім таким самим чином роздаємо ложечки)
- Поки наші ведмедики п’ють чай, давайте ми з вами виконаємо ще одне завдання чарівника.
Завдання № 2
Дидактична гра «Склади ціле»
На столі лежать кружечки, вирізані із різнокольорового картону і з різними візерунками на них, розрізані навпіл. Дітям роздається одна половинка , вони повинні підібрати другу половинку.
Завдання № 3.
Дидактична гра «Порівняй ложки»
Дітям пропонується порівняти дерев’яну і металеву ложки.
Металева: блискуча, важка, міцна, маленька.
Дерев’яна: розмальована, не міцна, велика, не блищить, легенька.
- Наші гості уже випили чай. Що треба зробити?(помити посуд)
Пальчикова гімнастика « Помічники»
Раз, два, три, чотири, (Б ють кулачок об кулачок)
Сьогодні посуд ми помили:
Чайник, чашку, вилку, ложку(загинають пальці на правій руці
І велику поварьошку
Весь посуд ми помили,(загинають пальці на лівій руці)
Тільки чашечку розбили,
Глечик теж розвалився,
Ніс у чайника відбився,
Ложку ледь не поламали-
Мамі так допомагали.(розводять руки в сторони.)
- Наші ведмедики, дітки, до нас довго добирались. Вони дуже стомилися і хочуть відпочити. Давайте їм запропонуємо прилягти на ліжечка та відпочити. Де у нас ліжечка?(у спальні)
- Скільки ведмедів?(3) То скільки потрібно ліжок?(3)
(Ведмедів діти кладуть на ліжечка різні по величині аналогічно, як садили на стільці)
- Діти, а як одним словом можна назвати усі ці предмети : стіл,стілець, ліжко, шафа?(меблі)
- Поки наші ведмедики відпочивають давайте виконаємо ще одне завдання.
-
Завдання № 4
Дидактична гра «Назви одним словом»
Картинки з одягом. Сказати назву. Як можна назвати усі ці речі одним словом? (одяг)
- Діти, якого одягу завжди пара? (шкарпетки, рукавички)
Завдання № 5
Дидактична гра « Знайди пару»
Картонні рукавички різного кольору і з різними візерунками. Кожна дитина отримує одну рукавичку.
- Давайте спробуємо повернути наш одяг за допомогою чарівної парасольки:
Парасолько. Покрутись,
Ти наш, одяг, повернись!
(лунає музика, з’являється скриня з одягом )
- Ось і повернувся наш одяг. Давайте покладемо одяг у шафу.
( Діти розкладають одяг)
- Дітки, подивіться, на цьому платтячку немає ґудзичка. Потрібно пришити ґудзик. Ось дивіться, що у мене тут є. (Показую скриньку з ґудзичками)
- Скільки у мене ґудзиків?(багато), а у мене в руці?(один).
- Давайте спробуємо пришити ґудзики.
( Діти сідають за столики)
Завдання № 6
Дидактична гра «Приший ґудзик»
Діти отримують силуети кофтинок з вирізаними отворами замість ґудзиків, набір «ґудзиків» круглої, квадратної і трикутної форми. Вони підбирають потрібну їм фігуру і вкладають її у відповідний отвір.
Завдання № 7
Викладання з лічильних паличок фігури стільця за зразком.
Завдання № 8 Аплікація «Прикрасимо кружечку Михасика»
Дітям роздаються кружечки, вони повинні приклеїти горошинки на кружечку.
- Яка казка до нас приходила ?
- Яку цифру ми з вами сьогодні вивчили?
- Як усі ці предмети можна назвати одним словом?( меблі, одяг, посуд)
- Наші ведмедики прокинулись, давайте тепер з ними пограємось і покажемо Михасику, які кружечки ми для нього зробили.Отредактировано beautiful (2013-05-28 10:52:50)














